dimecres, 14 d’octubre del 2009

Tasca 2: Soc mestre/a, noves tecnologies, per a què?

En un principi des de que jo era menut les noves tecnologies han anat evolucionant ràpidament i jo com molta altra gent he hagut d'adaptar-me a aquestes, apredre els seus usos i incorporar-me poc a poc al món de les noves tecnologies. Així doncs amb aquestes des de menut he aprés a utilitzar coses bàsiques que desprésd he utilitzat diàriament com a eina de treball o també com a oci, com per exemple l'utilització del chat que després s'ha convertit el messenger per a mí, com a eina de comunicació escrita i ràpida, el correu electrónic a mode de missatge el qual pot obtindre fitxers d'arxiu i tot i fins i tot pàgines de jocs on-line, però també l'utilització de processadors de textos per fer treballs o l'utilització de buscadors d'internet com a eina de búsqueda d'informació.
Llavors si jo fora un mestre en una escola de primària i en aquesta escola tinguerem una gran quantitat de material tecnològic com pissarres digitals per a cada classe, ordinadors portàtils per a cada mestre i per als alumnes de 5è i 6è, utilitzaria tots els meus copneixements apresos durant la meva pràctica amb el contacet de les noves tecnologies durant tots aquests anys per a adaptar-los a l'ensenyament en la meva classe. Aleshores faria conviure les noves tecnologies amb la manera d'ensenyar els meus alumnes lñes diverses matèries. Açò, ho faria doncs, demanant als meus alumnes que feren els deures en el portàtil i que ho penjaren en una aula virtual que jo crearia per al meu cicle, la qual estaria dins de la pàgina web del centre. Per altra part en l'hora de classe també haurien d'aprendre a utilitzar diferents eines informàtiques, les quals els serien útils per a la seva vida quotidina, com per exemple aprndre a crear una pàgina web. aprendre a crear el seu propi correu electrónic o fins i tot ensenyar-lis algunes pàgines web de jocs per divertir-se en el seu temps lliure.
Com a conclusió, per una part els alumnes aprendrien q les noves tecnologies de la informació i la comunicació també es poden utilitzar com un instrument de treball intelectual i per l'altra el tractament de la informació i la competància digital impliquen ser una pèrsona autónoma, eficaç, responsable, crítica i reflexiva al seleccionar, tractar i utilitzar la informació i les seves fonts, aixina com les doferents ferramentes tecnològiques; rtambé tindre una actitud crítica i reflexiva en la valoració de la informació disponible, contrastant-la quan és necessari i respectar les normes de conducta acordades socialment per regular l'ús de la informació i les eves fonts emn els distints soports. (Ministerio de educación i ciencia, 13972 ORDEN ECI/2211/2007, de 12 de julio, por la que se establece el currículo y se regula la ordenación de la Educación primaria.)

Fins la pòxima entrada, un salut.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada